چرا لاراول بهترین فریم ورک PHP برای توسعه وب است ؟

چرا لاراول بهترین فریم ورک PHP برای توسعه وب است ؟
آکادمی آی تی
آکادمی آی تی
dots

چرا لاراول بهترین فریم ورک PHP برای توسعه وب است ؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه

چرا لاراول به عنوان بهترین فریمورک PHP شناخته می شود ؟ لاراول یک فریمورک جوان با آینده ی فوق العاده هست

دپارتمان ‌ها: آموزش برنامه نویسی
1398/08/03
5,105 بازدید

 


 

چرا لاراول به عنوان بهترین فریمورک PHP شناخته می شود ؟ لاراول یک فریمورک جوان با آینده ی فوق العاده هست. اون قابلیت توسعه ی سریع و امن اپلیکیشن های مدرن رو به خوبی داره. Taylor Otwell لاراول رو در سال 2011 به دنیا معرفی کرد. از این رو این فریمورک رویکردی مدرن داره و از ابتدا با ساختار MVC (مدل, View و کنترلر) ساخته شد, همچنین تقریبا تمام چیزهایی که باید داشته باشه رو داره مثل مدیر رویداد و احراز هویت کاربر. لاراول از مدیر دیتابیس به خوبی پشتیبانی میکنه و بوسیله ی مدیریت پکیج هایش کد ماژولار و قابل گسترشی داره.

 

 

مهم نیست که شما مبتدی باشید یا حرفه ای, وقتی درموردش بدونید, مطمئن خواهید شد که لاراول فریمورکیه که برای ساخت پروژه های PHP دنبالش می گشتید. در این مقاله می خواهیم بگوییم که چرا  لاراول به عنوان بهترین فریمورک PHP شناخته می شود.

 

6 دلیل برای انتخاب فریمورک لاراول برای پروژه های توسعه وب

آیا در حال برنامه ریزی روی پروژه جدید بر پایه PHP هستید؟ فریمورک های زیادی وجود دارند که میتونید انتخاب کنید و هرکدام قابلیت ها و معایب خودشون رو دارند. اگر شما یک توسعه دهنده هستید, باید در مورد لاراول شنیده باشید, اگر نه, این مقاله به شما درک خوبی ازش میده و شش دلیل قوی رو بیان میکنه که چرا باید ازش استفاده کنید.

 

 

لاراول چیست؟

در جواب laravel چیست باید گفت به عنوان یک فریمورک PHP، لاراول یک پلتفرم توسعه وب متن باز هست. چیزی که لاراول رو از بقیه جدا میکنه سینتکس ظریف و گویای اون هست که برای راحتی و تسریع فرآیند توسعه وب طراحی شده. این فریمورک دارای جامعه پشتیبانی فعالی هست و ویژگی های فوق العاده ای داره. در ادامه به 6 دلیل برای انتخاب لاراول برای توسعه وب می پردازیم :

  1. به سرعت درحال ظهور : خیلی از کمپانی های توسعه PHP لاراول رو به دلیل توانایی های پویای اون برای پروژه های بزرگ توسعه وب پذیرفته اند. با توجه به آمار Google trends لاراول محبوب ترین فریمورک PHP بین توسعه دهندگان است.

  2. متن باز : این یک فریمورک متن باز PHP هست که علاوه بر رایگان بودنش فرآیند ساخت اپلیکیشن های بزرگ و پیچیده ی وب رو با قابلیت نگهداری کد, ساده می کنه.

  3. موتور قالب : لاراول یک موتور قالب سبک داره که شما میتونید خروجی های فوق العاده با محتوای پویا بسازید. این شامل تعداد زیادی ابزار CSS و جاوا اسکریپت هست که ساختار ساده داره. قالب های این فریمورک برای خروجی هایی با بخش های مختلف طراحی شده.

  4. ماژولار : لاراول برپایه ی بیش از 20 کتابخانه مختلف ساخته شده و خودش به چندین ماژول مجزا تقسیم میشه. این از اصول مدرن PHP پیروی میکنه که به توسعه دهندگان اجازه میده اپلیکیشن های وب ماژولار, واکنش گرا و کاربرپسند بسازند.

  5. پشتیبانی از معماری MVC : این فریمورک از الگوی MVC پیروی میکنه, بدین صورت بین لایه های مختلف تمایز ایجاد میکنه. این معماری کارایی رو افزایش میده, باعث میشه مستندات بهتری ساخته بشه و عملگرهای داخلی زیادی داره. مقاله mvc چیست را از دست ندهید.

  6. کتابخانه ها و پیکربندی : این از محیط های توسعه زیادی پشتیبانی میکنه و خود را بر اساس پلتفرم مناسب اپلیکیشن در حال اجرا تنظیم میکنه. تمام این ها ممکن میشه چون کتابخانه های مجوز Auth در داخل لاراول یکپارچه سازی شده. کتابخانه های لاراول از قابلیت های auto complete پشتیبانی می کنند که در سایر فریمورک های PHP وجود ندارد.

علاوه بر تمام پکیج ها و کتابخانه های داخلی, لاراول تعداد زیادی پکیج داره که توسط جامعه برنامه نویس های لاراول ساخته شده و شما میتونید در بخش های مختلف اپلیکیشن ازشون استفاده کنید.

 

 

اگر شما یک توسعه دهنده هستید و می خواهید در مورد این فریمورک بیشتر یاد بگیرید پس با جامعه توسعه دهندگان لاراول ارتباط برقرار کنید. شانس بهبود کار مشتری توسط تکنولوژی لاراول رو از دست ندید.

 

 

مزایا و معایب لاراول

مزایای لاراول :

  • کنترل ورژن دیتابیس

  • موتور قالب سبک به نام Blade که بسیار قدرت مند بوده و از فرمت blade.php. ارث بری میکنه که بخش View از معماری فوق العاده ی MVC لاراول هست.

  • Composer (کامپوزر) - یک ابزار عالی برای مدریت پکیج های اپلیکیشن شماست.

  • همراه با سیستم قوی Eloquent آمده - یک ORM که کدنویسی رو برای کار کردن با دیتابیس ساده میکنه و سریع تر از سایر فریمورک های PHP عمل میکنه.

  • تست واحد داخلی و خوانایی بالای کدها.

  • جامعه توسعه دهندگان بزرگی داره که نتیجه اش پشتیبانی و پکیج های عالی هست.

  • طراحی هوشمندانه ای داره, طوری که به توسعه دهندگان کمک میکنه از سایت های کوچک گرفته تا سایت های حرفه ای بزرگ رو بسازند.

  •  

معایب :

  • توسعه دهندگان مبتدی با اجرای کدها و کلاس ها مشکل دارند.

  • پشتیبانی جامعه به وسعت سایر پلتفرم ها نیست.

  • خیلی از متدهایی که در مسیریابی معکوس آمده پیچیده هستند.