وردپرس 4.8 چه ویژگی هایی دارد؟ وردپرس 4.8 را بهتر بشناسیم!

وردپرس 4.8 چه ویژگی هایی دارد؟ وردپرس 4.8 را بهتر بشناسیم!
آکادمی آی تی
آکادمی آی تی
dots

وردپرس 4.8 چه ویژگی هایی دارد؟ وردپرس 4.8 را بهتر بشناسیم!

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه

ویژگی های وردپرس در نسخه جدید آن (4.8) را بررسی خواهیم کرد.

دپارتمان ‌ها: آموزش طراحی سایت
1398/08/03
2,382 بازدید

هر ساله وردپرس نسخه های جدید با تغییرات جزئی و مهم رو منتشر می کنه. امسال (2017) جدیدترین ورژن وردپرس 4.8 با اسم "Evans" منتشر شده است. بنیان گذار وردپرس شخصا منجر به انتشار این آپدیت شده است.

وردپرس4.8

 

ویژگی های وردپرس 4.8

در این مقاله می خواهیم درمورد هر ویژگی جدید نسخه 4.8 وردپرس به طور جداگانه صحبت کنیم.

 

1 - بهبود در ویرایشگر بصری

با یک ورژن بهبود یافتهوردپرس 4.8  از TinyMCE 4.6، اکنون کاربران وردپرس می توانند از مزایای inline link boundaries استفاده کنند.

در نسخه های قبلی, ویرایش لینک های درون خطی (inline) یک چالش واقعی بود. در خیلی موارد ممکن بود متن به صورت صحیح به هایپرلینک متصل نشه یا متن زیادی به لینک متصل بشه. نسخه ی جدید تمام مشکلات رو از طریق inline link boundaries رفع کرده کرده است.

 

 

2 - اخبار و رویدادها در وردپرس

جامعه ی توسعه دهنده وردپرس بسیار بزرگ و به سرعت در حال رشد است. وردپرس با یک ویجت (یا ابزارک) به اسم "Wordpress Events and News" یکپارچه سازی شده تا کاربران وردپرس رو از جدیدترین رویدادها با خبر کنه. فقط کافیه نام کشور یا شهرتون رو وارد کنید و نزدیک ترین رویدادها براتون به نمایش در میاد :

اخبار و رویدادها در وردپرس

 

3 - پیشرفت در ویجت ها

یکی از هیجان انگیزترین ویژگی های وردپرس 4.8 اینه که سه ویجت جدید معرفی شدند: تصویر, صوت و ویدیو. فقط این نیست! ویجت های موجود هم بهبود یافتند. این یک اسکرین شات هست که ویجت های وردپرس 4.8 رو با نسخه های قبل مقایسه می کنه :

پیشرفت در ویجت ها

 

حالا بیایم ببینیم ویجت های جدید چطور کار می کنند:

 

یک) Image Widget

شما می تونید به راحتی یک تصویر رو به sidebar، فوتر یا هر مکان ویجتی در سایتتون اضافه کنید، کافیه از Image Widget استفاده کنید. Image Widget رو به سمت محدوده مورد نظرتون بکشید و رها کنید، یک تصویر انتخاب کنید و ویجت رو ذخیره کنید.

ویجت تصویر

 

حالا می تونید تصویر رو در sidebar مشاهده کنید:

مشهده تصویر در sidebar

 

ب) Video Widget

video widget رو به سمت محدوده مورد نظرتون بکشید و رها کنید و یک ویدیو بهش اضافه کنید. حالا شما دو انتخاب دارید یکی آپلود ویدیو و یکی قرار دادن لینک یک سرویس اشتراک ویدیو مثل یوتیوب.

ویجت ویدئو

 

حالا می تونید ویدیو رو در sidebar مشاهده کنید:

مشاهده ویدئو درSIDEBAR

 

ج) Audio Widget

شبیه Image و Video، وردپرس 4.8 یک ویجت برای Audio هم معرفی کرده است. کافیه اون رو بکشید و رها کنید و یک فایل صوتی اضافه کنید. اینجا هم شما می تونید فایل رو آپلود کنید یا از یک لینک خارجی استفاده کنید. یک قالب پخش صوت در محدوده ی انتخاب شده نمایش داده میشه :

ویجت فایل صوتی

 

4 - ویرایشگر بصری در ویجت متن

ویژگی دیگری که در وردپرس 4.8 اضافه شده یک ویرایشگر بصری در ویجت متن هست. قبلا شما باید دانش HTML و CSS داشتید تا از این ویجت متن استفاده کنید ولی در نسخه 4.8 وردپرس شما یک ویرایشگر بصری دارید.

ویرایشگر بصری

 

به سادگی به متن فرمت دادید بدون اینکه مهارت کدنویسی داشته باشید:

فرمت متن

 

همچنین چند تغییر مهم دیگر هم وجود داره:

  • عنوان های پنل ادمین قابل دسترس تر هستند. با استفاده از قوانین جدید CSS دیگه نیازی به وجود دکمه ی "افزودن" در بالای صفحه نیست.
  • ساپورت هسته از فایل های WMV و WMA برداشته شد. مرورگرهای بسیار کمی Silverlight رو پشتیبانی می کنند بنابراین دیگه نیازی به ساپورت این فرمت ها نیست.
  • آپدیت multisite. قابلیت های جدید با هدف حذف صدا زدن ()is_super_admin افزوده شده
  • API جاوا اسکریپت در ویرایشگر متن. با اضافه شدن TinyMCE به ویجت متن یک API جاوا اسکریپت جدید برای نمایش ویرایشگر بعد از بارگذاری کامل صفحه فراهم شد.
  • تغییر اندازه عرض بخش سفارشی سازی قالب. بخش سفارشی سازی قالب الان دیگه واکنش گراست و در صفحات مختلف و سایزهای متفاوت قابل اجراست.
  •