5 دلیل برای اینکه چرا نباید فقط روی سئو تمرکز کرد!

5 دلیل برای اینکه چرا نباید فقط روی سئو تمرکز کرد!
آکادمی آی تی
آکادمی آی تی
dots

5 دلیل برای اینکه چرا نباید فقط روی سئو تمرکز کرد!

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه

درسته که سئو هنوز کار میکنه و کمک میکنه که در گوگل دیده بشید. اما داشتن محتوای با کیفیت و دنبال کنندگان خوب بهتر از آن است!

دپارتمان ‌ها: آموزش دیجیتال مارکتینگ
1398/08/03
2,677 بازدید

سئو یک تغییر اساسی در بازاریابی اینترنتی ایجاد کرد اما اینکه فقط روی سئو تمرکز کنیم اشتباه بزرگی است. مثل این میمونه که فقط روی خوشحالی تمرکز کنیم هیچ وقت کار درستی انجام نداده ایم. شما روی کاری تمرکز می کنید که دوست دارید، به کسانی که دوست دارید عشق می ورزید و فعال و سازنده هستید؛ پس این طوری خوشبختی حاصل میشه.

سئو

 

1. گوگل به شما اهمیت زیادی نمیده

دلیل اول برای اینکه چرا نباید فقط روی سئو تمرکز کنیم اینست که گوگل همیشه کاربران رو در اولویت اول قرار میده. مهم ترین چیزی که باید بدونید اینه که گوگل به برند شما اهمیتی نمیده! اون بیشتر روی این تمرکز می کنه که کاربرانش بهترین تجربه ی ممکن رو داشته باشند و ناراضی بیرون نروند. برای مثال وقتی مردم درباره ی یک نوع از محصول جستجو می کنند (برای مثال خودرو ها)، نمی خواهند نتیجه جستجو برندهای خودرو باشه. چیزی که مردم دنبالش هستند سایت های مقایسه خودروهاست، سایت هایی که نقد و بررسی می کنند که چرا فلان برند بهتر است. این تمام چیزیه که گوگل اهمیت میده. سود نهایی باید به کاربران برسه.

اگر سایت شما شایستگی رنک بالای گوگل رو داشته باشه نیاز به تبلیغ در گوگل نیست. گوگل می خواهد تا جای ممکن از تبلیغاتش پول در بیاره اما تبلیغات گوگل به درد افرادی میخوره که در صفحات دوم و سوم گوگل هستند و می خواهند بیشتر دیده بشوند.

 گوگل به شما اهمیت زیادی نمیده

 

2. محتوا مهم تر از بازاریابی است

گوگل اهمیت زیادی به کیفیت محتوای سایت شما میده. هرچقدر کیفیت محتوای شما بیشتر باشه رنک بهتری می گیرید. بدین صورت که گوگل فرض میکنه که مردم لینک شما رو در نتایج جستجو بیشتر دوست دارند. از این رو تنها زمانی که روی محتوای با کیفیت تمرکز کنید میتونه به رنک بهتر گوگل امیدوار باشید. معمولا مساله ی چالش برانگیز اینه که در چه بخش بازاریابی سرمایه گذاری بیشتری بشود و خیلی از کمپانی ها دوست ندارند پول زیادی برای ساخت محتوا خرج کنند و در عوض روی بازاریابی اون محتوا و ساخت بک لینک برای اون خرج می کنند. اما این محتوای خوبه که باقی میمونه. کم کم و به مرور زمان نظر الگوریتم گوگل بهش جذب میشه. این یک پروسه ی بلندمدت هست. از سمت دیگر کمپین های بازاریابی یک بار اتفاق میافته. اون ها یک  جنبشی در افزایش ترافیک سایت شما رقم می زنند اما به محض اینکه خرج کردن پول رو متوقف کنید، توجه به سایت شما هم کاهش پیدا میکنه.

علاوه بر این وقتی شما کلی هزینه خرج کنید تا هزاران نفر روی لینک سایتتون کلیک کنند و واردش بشوند اگر محتوای با کیفیت نداشته باشید، مخاطبین هم توی سایت شما باقی نخواهند موند یا در آینده به سایت شما برنمی گردند. مهم نیست شما چه برندی هستید, اول محتوا میاد و بعد چیزهای دیگه.

محتوا مهم تر از بازاریابی است

 

3. بازی دادن سیستم سخت تر می شود!

اگر هنوز درمورد صحبتی که کردیم قانع نشدید، امتحان کنید و ببینید آیا هنوز می تونید سیستم رو بازی بدید. من مطمئنم که هنوز استراتژی های به اصطلاح کلاه سیاه وجود دارد که تست نشدن. تنها مشکل اینه که گوگل هر روز داره بهتر و بهتر میشه تا جلوی موارد غیرمناسب رو بگیره. شاید دلیلش اینه که اطلاعات زیادی دارند. این یعنی اون ها می تونند الگوریتم هاشون رو هرچه سریع تر و موثرتر حرکت بدهند. در حقیقت با در نظر گرفتن این که اطلاعات گوگل چند برابر اطلاعات افرادی هست که دنبال این جور روش ها هستند و گوگل میتونه به سرعت باگ ها و حفره ها رو شناسایی و برطرف کنه.

 

 

4. شاید جاهایی بهتر از سئو برای سرمایه گذاری باشه

هر دلاری که برای افزایش سئوی سایت خرج می کنید, میتونه در جاهای بهتری هم خرج بشه. هزاران فرصت هست که سود بیشتری برای شما فراهم میکنه. برای مثال یکی از راه حل اینکه مردم از سایت شما خارج نشوند اینه که لینک های داخلی رو افزایش بدید یا گزینه ی جستجوی سایتتون رو ارتقاء بدید. همچنین هزینه ای که در نظر گرفتید باید به بهترین نحو خرج بشه. سرمایه گذاری روی شبکه های اجتماعی میتونه راه خوبی باشه، این کار منافع زیادی داره. برای مثال، به شما مخاطبین زیادی میده که هروقت محتوای جدید روی سایت قرار دادید, مشاهده می کنند. علاوه بر این باعث میشه که مخاطبان قبلی به سایت شما برگردند و این کار بهتر از جذب مخاطبان جدید است.

 

5. جاهای بهتری برای کسب رنک وجود دارد

دلیل پنجم برای اینکه چرا نباید فقط روی سئو تمرکز کرد این نکته است که علاقه مندان واقعی یک محصول خاص از گوگل استفاده نمی کنند. اون ها مستقیما به پلتفرم های مورد نظرشون رجوع می کنند تا محصول رو بخرند. برای مثال ممکنه سراغ eBay یا آمازون یا سایت های مشابه ایرانی بروند. یک راه اینه که سراغ رنک گیری در چنین سایت هایی بروید. این طوری کالاهای شما بهتر دیده می شوند و این همان چیزیه که خود صاحبان سایت ها هم انتظار دارند. اولویت این سایت ها مثل گوگل اینه که مخاطبان به محصول مورد نظرشون برسند.

 

نتیجه گیری

اهمیت سئو دیگه مثل قبل نیست. گوگل هم دنباله روی فیس بوک شده و قدم های جدی در مسیر تبلیغات در نتایج جستجو برداشته. این یعنی هرچقدر هم رنک بالایی داشته باشید تبلیغات گوگل در مکانی بالاتری از شما قرار میگیرد. استراتژی بهتر اینه که مطمئن بشید محتوای سایت شما کیفیت بالایی داره و همچنین دنبال کنندگان خوبی در شبکه های مجازی دارید. این روش ها موثرتر از این هستند که کلی خرج نکات مربوط به سئو کنید.