25 گام مهم در ایجاد استارت آپ های حرفه ای-قسمت 2

25 گام مهم در ایجاد استارت آپ های حرفه ای-قسمت 2
آکادمی آی تی
آکادمی آی تی
dots

25 گام مهم در ایجاد استارت آپ های حرفه ای-قسمت 2

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه

راه‌اندازی یک وب‌سایت استارتاپی در 25 مرحله (قسمت دوم )، در قسمت دوم تمرکز ویژه ای روی صفحه تماس با ما و قوانین و همچنین ابزراک های مورد نیاز برای طراحی یک استارت آپ موفق آمیز و بررسی خواهیم کرد اگر یک ایده استارتاپی دارید و می‌خواهید در کم‌ترین زمان ممکن صاحب یک وب‌سایت شوید، راه را درست آمده‌اید. در اینجا به شما می‌گویم که چگونه می‌توانید با ساده‌ترین روش و بدون نیاز به کدنویسی، یک وب‌سایت کوچک تجاری را برای خودتان راه‌اندازی کنید.

دپارتمان ‌ها: آموزش طراحی سایت
1398/08/03
938 بازدید

در  قسمت دوم مقاله راه‌اندازی یک وب‌سایت استارتاپی در 25 مرحله به بررسی بیشتر در مورد ایجاد صفحه فرم تماس با ما و قوانین و بررخی تکنیک های موثر در مورد ابزارک های وردپرس و موارد موثر در ایجاد یک استارت آپ

 

ایجاد صفحه فرم تماس با ما

بخش تماس با ما، یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک وب‌سایت است. وقتی کاربران چنین صفحه‌ای را در وب‌سایت شما پیدا نکنند بسیار دلسرد می‌شوند چرا که به درستی نمی‌دانند با چه برندی مواجه هستند و چگونه می‌توانند با آن ارتباط برقرا کنند. برای ایجاد فرم‌ تماس با ما، می‌توانید از افزونه Contact Form 7 استفاده کنید.  کار کردن با این پلاگین بسیار راحت است و به سادگی می‌توانید یک فرم تماس مناسب برای خودتان ایجاد کنید.

 

 

ایجاد صفحه قوانین سایت

صاحب هر نوع کسب و کاری که باشید، لازم است یک سری قوانین و مقررات را برای خودتان تنظیم کنید.  بسته به این که برند شما در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کند، می‌توانید قوانین مورد نیاز خودتان را تولید کنید. به عنوان مثال اگر از انجمن استفاده می‌کنید کاربراین چه قوانینی را باید برای شرکت در بحث‌های آن، رعایت کنند، یا مثلا اگر یک سایت پذیرینده تبلیغات هستید، چه ضوابطی برای پذیرش تبلیغات قرار می‌دهید. به هر حال ایجاد یک صفحه قوانین برای وب‌سایت، علاوه بر اینکه بر اعتبار سایت شما می‌افزاید، باعث شفافیت بیشتر رابطه شما و کاربرانتان خواهد شد.

 

سفارشی‌سازی ابزارک‌ها (Widgets)

ابزارک‌ها یا ویجت‌ها در وردپرس امکانات فراوانی را در اختیار شما قرار می‌دهند تا پوسته وب‌سایتتان را به بهترین شکل و متناسب با نیازتان، سفارشی سازی کنید.

علاوه بر ابزارک‌هایی پیش‌فرض وردپرس، می‌توانید با نصب افزونه SiteOrigin Widgets Bundle ، ویجت‌های بیشتری را به وب‌سایت‌تان اضافه کنید. از جمله پر‌کاربردترین ویجت‌هایی که با نصب این افزونه می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید، ویجت‌هایی چون ویجت قرار دادن اسلاید، ویجت گوگل‌مپ و ابزارک تولید انواع Button می‌باشند.

 

مسدود کردن هرزنامه‌ها (spam)

همواره یکی از مسائلی که ممکن است وب‌سایت شما را مورد آزار و اذیت قرار دهد، ثبت‌نام افراد متفرقه با اسامی جعلی در وب‌سایت شما است با این هدف که لینک‌های تبلیغاتی خودشان را در نقاط مختلف از سایت‌تان بفرستند. دقیقا به همین خاطر بود که در گام هفتم این مقاله، به شما توصیه کردم در مراحل اولیه راه‌اندازی وب‌سایت از ثبت‌نام کاربران خودداری کنید و امکان کامنت‌گذاری را غیرفعال کنید. به هر حال اگر تصمیم دارید وارد مرحله‌ای شوید که امکاناتی مثل ثبت‌نام و کامنت‌گذاری را در وب‌سایت‌تان فعال کنید، باید قبل از آن از برآورده شدن تمام نکات ایمنی مطمئن شده باشید.

 

 

خوشبختانه یکی از مهم‌ترین قابلیت‌هایی که در سایت‌های وردپرسی وجود دارد، تعداد فراوان افزونه‌های مسدود کننده چنین فعالیت‌هایی است. شما می‌توانید با جستجوی عبارت best anti spam plugin wordpress در گوگول لیستی از بهترین افزونه‌های ضد اسپم را پیدا و یکی را انتخاب کنید.

یکی از محبوب‌ترین افزونه‌های مسدودکننده هرزنامه که به خاطر اهمیت فراوان به صورت پیش‌فرض بعد از نصب ورد‌پرس روی آن قرار می‌گیرد افزونه akismet است. اکیدا توصیه می‌کنم به محض نصب وردپرس، این افرونه را فعال کنید تا وب‌سایت شما از گزند ارسال کامنت‌های اسپم در امان باشد.

 

پشتیبان گیری (backup)

یکی از توصیه های همیشگی و قدیمی که همواره به توسعه دهندگان وب می‌شود این است که از اطلاعات موجود در وب‌سایتشان یک نسخه بکاپ یا پشتیبان تهیه کنند. فرض کنید شما به هر دلیلی تغییری را در سایت‌تان به وجود آورده‌اید که مطلوب نیست یا حتی ممکن است مخرب باشد، اگر از نسخه قبل از این تغییرات، پشتیبان‌گیری کرده باشید، به راحتی و بدون هیچ دغدغه‌ای می‌توانید دوباره به همان نسخه بازگردید وگرنه با چالش بسیار بزرگی مواجه خواهید شد.

در حالت عادی شما از هر هاستی که فضای مورد نیاز برای سایت‌تان را خریداری کرده باشید، دارای یک پنل مدیریتی است که امکان ایجاد نسخه پشتیبان را برایتان فراهم می‌کند. به عنوان مثال در سی‌پنل می‌توانید این کار را به راحتی با ابزار backup wizard  انجام دهید. اما از آنجا که شما سیستم مدیریت محتوای وردپرس را برای توسعه‌ وب‌سایتتان انتخاب کرده‌اید، راه‌حل‌های ساده‌تری (بجز پشتیبان‌گیری از هاست) پیش‌رویتان خواهد بود. یکی از محبوب‌ترین افزونه‌های ورد‌پرسی که کاربران بسیاری در همه‌جای دنیا دارد، افزونه vaultpres می‌باشد. این افزونه دارای یک محیط کاربرپسند با یک منوی ساده است که می‌توانید به راحتی از آن برای تهیه نسخه پشتیبان وب‌سایت‌تان استفاده کنید.

 

ایجاد پستها و برگه‌ها

در این مرحله باید محتوای لازم برای وب سایت‌تان را ایجاد کنید. در وردپرس تمام محتوای ایجاد شده را می‌توان به صورت پست یا برگه ایجاد کرد. تفاوت اساسی پست ها با برگه‌ها در این است که پست‌ها معمولا محتوایی هستند که قابلیت آپدیت شدن و تعامل با کاربران را دارند، در حالی که از برگه‌ها عموما برای ایجاد صفحاتی که دارای محتوای ثابت هستند استفاده می‌شود. همچنین اگر می‌خواهید برای یک یا چندین صفحه از وب‌سایتتان ظاهری متفاوت با پوسته کلی وب‌سایتتان ایجاد کنید می‌توانید از برگه‌ها کمک بگیرید چرا که یکی از امکانات مهمی که برگه‌ها در اختیار شما می‌گذارند این است که می‌توانید یک قالب مجزا برای آن طراحی کنید. چنین امکانی به خصوص زمانی که می‌خواهید یک صفحه فرود (landing page) برای وب‌سایتان بسازید، به عنوان مثال صفحه فرود برای محصولات، بسیار مفید خواهد بود.

 

دسته‌بندی مطالب و ایجاد تگ‌های (Tags) موردنیاز

برای اینکه کاربران بتوانند مطالب وب‌سایت شما را به راحتی پیدا کنند باید به شیوه‌ مناسبی آن‌ها را دسته‌بندی کنید.  ایجاد دسته‌بندی و تولید برچسب یا تگ‌های مناسب برای مطالب، علاوه بر اینکه موجب دسترسی بهتر کاربران به محتوای سایت‌تان می‌شود، باعث بهبود عملکرد سئوی آن نیز خواهد شد.

 

اضافه کردن عکس‌ها و فیلم‌های مناسب

هر چند ایجاد محتوا به صورت متن می‌تواند یکی از اساسی‌ترین مراحل گسترش وب‌سایت شما باشد، اما هرگز از محتوای تصویری به صورت عکس و فیلم هم غافل نشوید. طبق آخرین مطالعات عصب‌شناسی بیش از 90 درصد اطلاعات از راه تصویر به ذهن انسان منتقل می‌شود و همچنین سرعت پردازش اطلاعات تصویری در ذهن انسان 60 هزار برابر بیشتر از اطلاعات متنی است. همه این دلایل به علاوه افزایش جذابیت مطالب، می‌تواند توجیه مناسبی باشند که از تصاویر و فیلم‌ها در وب‌سایت‌تان استفاده کنید.

 

برای ایجاد دسته‌بندی و برچسب در وردپرس نیاز به افزونه خاصی ندارید و این یک از ابتدایی‌ترین کارهایی است که می‌توانید با وردپرس انجام دهید. توجه داشته باشید که در استفاده از تگ زیاده‌روی نکنید، چرا که اگر موتورهای جستجو تشخیص دهند که شما تگ‌های غیر مرتبط به محتوای اصلی را در پست‌هایتان قرار می‌دهید، به شدت شما را جریمه می‌کنند و سئوی وب‌سایت‌تان به طرز چشمگیری افت خواهد کرد.

 

 

سئو (SEO) کردن سایت وردپرسی

سئو یا بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو یکی از مهم‌ترین اهدافی است که شما باید برای وب‌سایت‌تان دنبال کنید. تفاوتی نمی‌کند که شما صاحب چه کسب و کاری باشید، همینکه به دنبال بیشتر دیده شدن هستید، یعنی باید وب‌سایت شما در صفحات اول موتورهای جستجو قابل روئت باشد. خوشبختانه برای کاربران وردپرس امکانات بسیاری فراهم شده تا سایت‌ خودشان را برای موتورهای جستجو بهینه کنند. به عنوان مثال  افزونه محبوب Yoast SEO می‌تواند به صورت کارآمدی تمام تنظیمات وب‌سایت شما برای موتورهای جستجو را فراهم کند.