چگونه طراح سایت بشیم؟5 گام مهم برای تبدیل شدن به طراح سایت

چگونه طراح سایت بشیم؟5 گام مهم برای تبدیل شدن به طراح سایت
آکادمی آی تی
آکادمی آی تی
dots

چگونه طراح سایت بشیم؟5 گام مهم برای تبدیل شدن به طراح سایت

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه

چگونه طراح سایت بشویم؟ برای شروع طراحی سایت باید چه مراحلی را بگذرانیم؟ ما در این مقاله 5 گام مهم برای تبدیل شدن به یک متخصص طراحی سایت را به شما میگوییم

دپارتمان ‌ها: آموزش طراحی سایت
1398/08/03
3,023 بازدید

انتخاب زبان برنامه نویسی

 

گام اول: یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی

برای طراحی وب، لازم است که با مفاهیم و کاربردهای زبان‌های برنامه‌نویسی تحت وب آشنا شوید. زبان‌هایی مانند HTML، CSS، PHP و JavaScript به‌عنوان پایه ‌ای‌ ترین زبان‌هایی هستند که در کاربردهای تحت وب استفاده می‌شوند. یادگیری این زبان‌های برنامه‌ نویسی مثل آموزش PHP و آموزش جاوا اسکریپت و آشنایی با دیگر ساختارها و کتابخانه‌های معتبر، ابزار لازم برای توسعه وب را مهیا می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده هر دوره می توانید آموزش های دپارتمان آموزش طراحی سایت را دنبال کنید تا تبدیل به یک متخصص شوید

 

گام دوم: آشنایی با سامانه‌های مدیریت محتوا (CMS)

پس از یادگیری زبان برنامه‌نویسی، لازم است که با سامانه‌های CMS معروف مانند وردپرس، جوملا، پرستاشاپ یا مجنتو آشنایی اولیه پیدا کنید. این سامانه‌ها، کار توسعه وب را بسیار آسان می‌کنند و ممکن است که پاسخی برای شروع به کار شما باشند. البته فراموش نکنید که الفبای ویرایش و تغییرات در آن‌ها، همان زبان‌های برنامه‌نویسی است که در گام یک آموخته‌ اید.

امروزه آموزش وردپرس به دلیل وجود بازار کار گشترده از محبوبیت خاصی برخوردار است.

گام سوم: هدف خود را تعیین کنید

در این مرحله، شما باید بدانید که می‌خواهید چه چیزی را طراحی کنید و سپس، با ابزارهایی که فراگرفته ‌اید، برای توسعه آن اقدام کنید. طراحی یک بسیار متفاوت از طراحی یک وب‌سایت شخصی ساده و غیر پویا است. بنابراین، هدف خود از ایجاد یک سایت و ابزارهای لازم برای توسعه آن را تعیین نمایید.

 

افزایش دانش برنامه نویسی

 

گام چهارم: دانش خود را در زمینه خاص مورد نظر افزایش دهید

برای این منظور، کافی است که سری به وب‌سایت‌های مشابه بزنید تا ببینید چه ساختارها و استانداردهایی را رعایت کرده‌اند. همچنین، در صورت لزوم، برای کسب مجوزهای لازم اقدام کنید. این کار، دید شما را بازتر می‌کند و از ابهامات شما تا حد زیادی می‌کاهد. علاوه بر این موارد، باید با دانش‌هایی مانند انتخاب فونت مناسب، انتخاب رنگ‌بندی مناسب، وب‌سایت‌های ارائه‌دهنده آموزش رایگان، قالب‌ها و افزونه‌های مناسب و مواردی از این قبیل نیز آشنا شوید.

 

گام پنجم: شروع به کار کنید

پس‌ از اینکه همه‌چیز مشخص شد و هیچ نقطه ابهامی وجود نداشت، می‌توانید با استفاده از ابزارهای موردنیاز و نرم‌افزارهای ویرایشگر، شروع به کار کنید. فراموش نکنید که کارهای دیگران را کپی نکنید تا برای خود اعتبار کسب کرده باشید. از سوی دیگر، هارمونی رنگ مناسب و تصاویر و رسانه‌های جذاب را طراحی یا دانلود نمایید تا وب‌سایتتان از دیدگاه ظاهری، بسیار جذاب باشد. برای این منظور، سعی کنید که برای خود یک سبک طراحی در نظر بگیرید. همچنین، برای محافظت از کدهای خود، راهکارهایی برای دسترسی به شما از سوی مخاطبین و بازدیدکنندگان در نظر بگیرید تا بتوانید به موفقیت دست‌یابید.

فراموش نکنید که یک طراحی سایت مناسب، فرایندی طولانی و دقیق است. بنابراین تمام حواس و تلاش خود را بر روی کار اعمال کنید و در ارائه خروجی، عجله ننمایید.

 

امیدوارم مواردی که توی این مقاله مورد بررسی قرار دادیم تونسته باشه به شما دوست عزیزم کمک کنه که در طراحی وب سایت یک قدم جلوتر برید و کارهایی بهتر و حرفه ای تری رو انجام بدید و اما اگر شما دوست عزیز مشتاق یادگیری طراحی سایت هستید و در این رابطه نیاز به آموزش دارید میتونید با مطالبی که در صفحه آموزش طراحی سایت نوشتیم مسیر درستی رو انتخاب کنید و با یادگیری موارد مختلف به یک طراح سایت حرفه ای تبدیل بشید ، با استفاده از آموزش طراحی سایت حرفه ای آکادمی آی تی میتونید به صورت ویدئویی و کاملا کاربردی از صفر آموزش طراحی سایت رو آغاز کنید و قدم به قدم  به یک طراح سایت حرفه ای تبدیل بشد و خودتون رو برای ورود به بازار کار آکاده کنید .