سرمایه‌گذاری روی افزایش دانش و مزیت‌های آن

سرمایه‌گذاری روی افزایش دانش و مزیت‌های آن
آکادمی آی تی
آکادمی آی تی
dots

سرمایه‌گذاری روی افزایش دانش و مزیت‌های آن

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه

در این مقاله سعی کرده ایم که به اهمیت دانش در دنیای امروز بپردازیم و روی افزایش سطح دانش و مهارت خود کار کنیم.

دپارتمان ‌ها: آموزش طراحی سایت
1398/08/03
3,344 بازدید

دانش در هر کاری که ما می‌کنیم نقش دارد. می‌تواند به شما در بیشتر پول درآوردن کمک کند، در ورزش شما را موفق‌تر کند، به شما این امکان را دهد که بهتر مراقب سلامتی خود باشید و هزاران سودمندی دیگر.

هنوز بسیاری از مردم فکر می‌کنند بعد از دبیرستان و یا دانشگاه تحصیلاتشان تمام شده است. آن‌ها نفس راحتی می‌کشند و فکر می‌کنند که موفق شده اند کار خود را به خوبی به پایان ببرند. حالا زمان آن است که کاری را آغاز کنند و تا بازنشستگی در آن باقی بمانند.

این یک نگرش کاملا اشتباه است. بنجامین فرانکلین (نویسنده، نظریه پرداز و یکی از رهبران انقلاب آمریکا) گفته است : « سرمایه‌‌گذاری در دانش بهترین نتایج را همراه خواهد داشت » او به خوبی از ارزش فراگرفتن دانش بیشتر، مطلع بود.

درواقع همه‌ی افراد موفق در جهان بر این مسئله اشتراک دارند: آن‌ها دائما مطاله می‌کنند و بر دانش خود به صورت روزانه می‌افزایند.

 

سرمایه‌گذاری روی افزایش دانش

 

مزایای سرمایه‌گذاری بر روی افزایش دانش

سرمایه‌گذاری روی دانش با نتیجه چند برابری باز می گردد

سرمایه گذاری در دانش در اکثر موارد منجر به کسب نتایج چند برابری می شود. در واقع شما با فراگرفتن دانش بیشتر درمورد کاری که انجام می‌دهید می‌توانید بیشتر درآمد داشته باشید. به طور مثال یک برنامه نویس با یادگیری یک زبان برنامه نویسی می تواند چندین پروژه کاری بیشترانجام دهد. یا یک مربی فوتبال با آموختن تاکتیک‌های جدید می‌تواند موفق‌تر باشد.

 

احتمال شکست آن تقریبا صفر است

در اغلب سرمایه‌گذاری ها احتمال شکست و ثمر بخشیدن سرمایه‌گذاری برابر است اما در سرمایه‌گذاری در دانش اگر شما دانش مورد نظر را خوب انتخاب کنید احتمال شکست شما تقریبا صفر است.

در واقع هرچه بیشتر بدانید در کار خود بیشتر پیشرفت می‌کنید.

 

هزینه سرمایه گذاری کم است

سرمایه گذاری روی افزایش دانش صرف وقت و هزینه بسیار کمی را می‌طلب، با مطالعه یک کتاب و یا همچنین استفاده از روش‌های آموزش‌ مجازی، شما می‌توانید با صرف وقت و هزینه کم بر دانش خود بیافزایید.

 

بازدهی حتی بعد از بازنشستگی

شما پس از بازنشستگی از تجربیات ارزشمندی که در طول سال ها آن‌ها را فراگرفته اید برخوردارید، مطمئنا افرادی وجود دارند که تمایل به فراگیری تجربیات ارزشمند شما دارند و شما می‌توانید از طریق انتقال تجربیات خود به این افراد، کسب درآمد کنید.

 

اقدامات عملی

  • روزانه 30 دقیقه مطالعه کنید (کتاب‌های صوتی، کتاب‌ها، کتاب‌های الکترونیک، مقالات و غیره).
  • زندگی‌نامه افراد موفق را مطالعه کنید.
  • به مقالات، مصاحبه‌ها، جداول آماری یا هر چیز دیگری که شما را در آنچه می کنید بهتر می‌کند دقت کنید.
  • دانش شما را از بقیه جدا می‌کند. اگر واقعا به آن عمل کنید؛ شما را به اندازه‌ای که می‌خواهید بالا خواهد برد.

وقتی بنجامین فرانکلین گفت «سرمایه‌‌گذاری در دانش بهترین نتایج را همراه خواهد داشت» منظورش این نبود که این را بشنوید و کاری نکنید! شما باید از آن استفاده کنید، از بقیه باهوش‌تر باشید، دایره دانش و خرد خود را بگسترانید و به یاد داشته باشید که یک نقشه خوب به ثمر نمی‌رسد اگر کسی آن را اجرا نکند.

 

سرمایه‌گذاری روی دانش

 

امیدوارم مواردی که توی این مقاله مورد بررسی قرار دادیم تونسته باشه به شما دوست عزیزم کمک کنه که در طراحی وب سایت یک قدم جلوتر برید و کارهایی بهتر و حرفه ای تری رو انجام بدید و اما اگر شما دوست عزیز مشتاق یادگیری طراحی سایت هستید و در این رابطه نیاز به آموزش دارید میتونید با مطالبی که در صفحه آموزش طراحی سایت نوشتیم مسیر درستی رو انتخاب کنید و با یادگیری موارد مختلف به یک طراح سایت حرفه ای تبدیل بشید ، با استفاده از آموزش طراحی سایت حرفه ای آکادمی آی تی میتونید به صورت ویدئویی و کاملا کاربردی از صفر آموزش طراحی سایت رو آغاز کنید و قدم به قدم  به یک طراح سایت حرفه ای تبدیل بشد و خودتون رو برای ورود به بازار کار آکاده کنید .