دلیل اهمیت فونت‌ها در طراحی سایت چیست ؟

دلیل اهمیت فونت‌ها در طراحی سایت چیست ؟
آکادمی آی تی
آکادمی آی تی
dots

دلیل اهمیت فونت‌ها در طراحی سایت چیست ؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه

اهمیت فونت ها در طراحی سایت به چه منظوری است؟ از چه font هایی باید استفاده کنیم؟ آیا تاثیری در سرعت لود شدن صفحه دارند؟

دپارتمان ‌ها: آموزش طراحی سایت
1398/08/03
3,796 بازدید

فونت ها در طراحی سایت از اهمیت بالایی برخوردارمی باشند.  در واقع آن ها  لباسی هستند که یک وبسایت به تن می‌کند و اینکه یک وبسایت از دید ناظر که همان کاربر است چگونه به چشم می‌آید، فارغ از اینکه چه توانایی‌هایی دارد، بسیار مهم است. شخصیت، پرستیژ و قدرت یک سایت در گرو احساسی‌ است که به کاربر منتقل می‌کند و فونت ها جز مواردی هستند که به بیشترین مقدار در معرض دید هستند. انتخاب فونت درست می‌تواند پیام شما را پیش از آنکه مخاطب نوشته‌ های شما را بخواند به او القا کند.

جزئیات کوچک در طراحی آن ها تاثیرات متفاوتی بر ذهن خواننده می‌گذارد؛ مثلا استفاده از فونت‌های کتابی باعث ایجاد حس اعتماد و استفاده از فونت های مدرن که خطوطی نازک‌تر و زوایایی گردتر دارند باعث ایجاد نوآوری و پیشرفتگی در کاربر می‌شود. اگر به دنبال طراحی یک سایت زیبا و اصولی هستید این قسمت از آموزش طراحی سایت را دنبال کنید 

انتخاب فونت مناسب به سایت شما جذابیت می بخشد

 

برای انتخاب فونت مناسب باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای انتخاب فونت مناسب عوامل زیادی برای درنظر گرفتن وجود دارد، اما سعی خواهیم کرد شما را با اصلی‌ترین نکات آشنا کنیم.

 

-همخوانی با اهداف

اولین نکته‌ای که برای انتخاب فونت باید در نظر گرفت این است که آیا ظاهری که در سایت ایجاد خواهد شد با اهداف تجارت و برند من همخوانی دارد؟ برای مثال شما هیچوقت نمی‌توانید کاربران یک سایت دانشگاهی را با فونت‌های فانتزی راضی کنید.

 

 

-ثبات

 این را در نظر داشته باشید که یک سایت در دستگاه های مختلفی از موبایل و ساعت هوشمند گرفته تا لپ تاب و تلوزیون دیده می‌شود. پس باید فونتی را انتخاب کنید که بتواند ثبات ظاهری را در همه حفظ کند و همه‌جا خوانا به نظر بیاید.

 

-عملکرد فنی

 یکی از مهمترین و اصلی‌ترین المان های طراحی سایت، سرعت لود صفحات است. خیلی وقت‌ها انتخاب یک فونت اشتباه می‌تواند به سرعت لود صفحات سایت صدمه بزند.

 

-دسترسی عمومی

 فونت هایی که تحت عنوان Web Font  شناخته می‌شوند، در دسترس همه کاربران اینترنت قرار دارند اما سایر فونت‌ها لزوما در سیستم همه بازدیدکنندگان وجود ندارد و انتخاب فونتی بیش از حد شخصی می‌تواند تمام زحمات شما را برای طراحی استایل زیبا در سایت هدر دهد.

 

-همه کاره بودن

 در نظر داشته باشید که در حال نوشتن مقاله‌ای هستید و نیاز است تا به خواننده القا کنید که بخش‌هایی از مقاله اهمیت بیشتری نسبت به سایر مطالب دارند. اگر فونت شما امکان تغییر حالت نداشته باشد چگونه این کار را انجام خواهید داد؟ امکاناتی مثل Bold  و italic و به طور کلی قابلیت ‌های فونت باعث می‌‌شوند تا بتوان ارتباط بهتری با مخاطبان برقرار کرد.

 

-رتبه در موتورهای جستجو

 برخی از طراحان حاضرند به خاطر ایجاد ظاهری زیبا، نوشته های سایت را تبدیل به عکس کنند تا نمای ظاهری آن را حفظ کنند. این کار باعث می‌شود تا موتورهای جستجو و به طور دقیق‌تر خزنده‌ها نتوانند مطالب شما را مطالعه کنند که این کار باعث افت شدید رتبه سایت خواهد شد.

انتخاب فونت مناسب در طراحی سایت