کاربردی ترین افزونه های Wordperss را بشناسیم! افزونه های وردپرس کدامند؟

کاربردی ترین افزونه های  Wordperss را بشناسیم! افزونه های وردپرس کدامند؟
آکادمی آی تی
آکادمی آی تی
dots

کاربردی ترین افزونه های Wordperss را بشناسیم! افزونه های وردپرس کدامند؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه

وردپرس به عنوان محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا در فضای اینترنت شناخته می شود. وردپرس به عنوان محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا در فضای اینترنت شناخته می شود.

دپارتمان ‌ها: آموزش طراحی سایت
1398/08/02
3,183 بازدید

 

وردپرس به عنوان محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا در فضای اینترنت شناخته می شود. این سیستم به دلیل رایگان بودن و امکانات زیادی که دارد، مورد توجه بسیاری از کاربران و طراحان سایت قرار گرفته است.

افزونه های بیشماری که برای این سیستم طراحی شده است، امکانات آن را بیش از پیش افزایش داده  است؛ به گونه ای که تقریباً هر کاری را می توان با استفاده از وردپرس انجام داد. در این مقاله، به معرفی بهترین و پرکاربردترین افزونه های وردپرس خواهیم پرداخت. 

 

افزونه وردپرس چیست؟

قبل از آنکه به معرفی افزونه وردپرس بپردازیم، باید بدانیم که افزونه وردپرس چیست و از چه طریقی قابل دسترسی است. افزونه وردپرس یا پلاگین وردپرس، ابزارهای کمکی هستند که امکانات زیادی را در اختیار طراح سایت قرار می دهند.

هزاران افزونه وردپرس توسط این سیستم طراحی و معرفی شده است که همگی در مخزن وردپرس قابل دسترسی هستند. در خود سایت وردپرس (https://fa.wordpress.org/plugins) نیز افزونه های متعددی در زیر بخش های مختلف معرفی شده است که همگی رایگان هستند.

در ادامه به برخی از مهم ترین افزونه های وردپرس اشاره می کنیم.


بهترین افزونه های امنیتی برای وردپرس

وردپرس به دلیل محبوبیت زیادی که دارد، بیشتر در معرض نفوذ و هک شدن است. قابلیت های زیادی به منظور مقابله با هک شدن در وردپرس قرار داده شده است و همچنین برخی از قابلیت های آن نظیر ویرایشگرهای قالب و افزونه و یا پیغام های هشدار در هنگام وارد کردن اطلاعات کاربری اشتباه، راه را برای نفوذ هکرها آسان می سازند.

بنابراین در درجه اول باید برخی از قابلیت های مشکل ساز وردپرس را که به صورت پیش فرض فعال هستند، غیرفعال نمود. در مرحله دوم، می توان از افزونه وردپرس که برای امنیت آن در نظر گرفته شده اند، استفاده کرد. پشتیبانی از محتوای سایت، حفظ و نگهداری مشخصات کاربران و جلوگیری از اقدامات خرابکارانه در سایت، همگی از اهداف افزونه های امنیتی وردپرس هستند.

در ادامه یکی از کاربردی ترین افزونه های وردپرس را که برای امنیت سایت در نظر گرفته شده است، معرفی می کنیم .

 

 مقاله ی مرتبط و پیشنهادی با امنیت در وردپرس:  نکات مهم امنیتی برای وردپرس

 

افزونه Akismet

افزونهAkismet  در واقع یک افزونه وردپرس ضد اسپم است. در وردپرس، درخواست های اسپم علاوه بر آنکه امنیت وب سایت را دچار مشکل می کنند، باعث افزایش فشار به سرور شده و ممکن است باعث خارج شدن سرور از حالت دسترسی شوند.

اسپم یا همان هرزنامه، توسط ربات ها ارسال می شوند و هدف آنها، ایجاد اختلال در عملکرد سایت است. یکی از افزونه هایی که به منظور مقابله با اسپم ها در وردپرس در نظر گرفته شده است،Akismet  نام دارد.

عملکرد این افزونه به گونه ای است که بر اساس ساختار اسپم که در خود ذخیره کرده است، درخواست های اسپم را شناسایی کرده و از دریافت آنها جلوگیری می کند. این افزونه به صورت پیش فرض با نصب وردپرس، در مخزن آن وجود دارد و فقط باید فعال گردد.

برای فعال سازی افزونه Akismet، کلیدهای API مورد نیاز است. در صورتی که کلید API ندارید، با کلیک روی گزینه «دریافت کلید API» به وب سایت مربوطه هدایت می شوید؛ اما اگر کلید API را در اختیار دارید، آن را در فیلد «ارتباط با کلید API» وارد کرده و تأیید کنید. در این صورت افزونه فعال شده و می توانید تنظیمات آن را انجام دهید.

هفزونه akismet
 

بهترین افزونه های وردپرس برای سئو

بهترین روش افزایش ترافیک سایت وردپرس، بهینه سازی سایت است، به گونه ای که خود موتورهای جستجو، ترافیک را به سمت سایت شما هدایت کنند. با بهینه سازی سئو در سایت وردپرس، کاری می کنید که سایت در نتایج بالاتر موتورهای جستجو به خصوص گوگل قرار می گیرد.

با این روش، بدون نیاز به صرف هزینه برای تبلیغات، بازدید از سایت خود را بالا می برید. افزونه سئو وردپرس، ابزاری است که به شما در رسیدن به این اهداف کمک می کند.

بهترین افزونه سئو باید دارای ویژگی هایی باشد که در اینجا به ذکر آنها می پردازیم:

•    بهینه سازی تصاویر سایت

•    بهینه سازی سرعت سایت با بهره گیری از کش وردپرس

•    قابلیت ریدایرکت URLها

•    بهره گیری از قابلیت AMP برای بهینه سازی ابعاد نمایش سایت در پلتفرم های مختلف

•    ساخت Google Map یا نقشه سایت

•    بررسی محتوای مطالب از نظر ساختاری، چگالی کلمات کلیدی، سنجش حجم محتوا

•    بررسی صفحات 404

•    قابلیت کوتاه سازی لینک ها

•    قابلیت اضافه کردن متاها از جمله دیسکریپشن به صفحات

•    تشخیص طول مجاز عنوان صفحه

•    و موارد دیگر

در این بخش، به معرفی افزونه Yoast SEO که یکی از مهمترین افزونه‌ ها برای سئو وردپرس است، می پردازیم: 


افزونه Yoast SEO

از افزونه Yoast SEO می توانید به صورت رایگان برای بهینه سازی سایت وردپرس خود استفاده کنید. نسخه رایگان این افزونه، در مخزن وردپرس به صورت پیش فرض قرار داده شده است. برخی از ویژگی های این افزونه عبارت اند از:

•    قابلیت ایجاد و مدیریت نقشه سایت

•    قابلیت آنالیز سایت، کنترل متاها از جمله تگ ها و دیسکریپشن ها

•    کنترل آدرس ها و تشخیص محتوای تکراری

•    پشتیبانی از زبان فارسی 

•    کاربرپسند بودن

•    قابلیت شناسایی کلمات کلیدی

•    و غیره

افزونه yoast

 

با نصب افزونه Yoast SEO، منوی جدیدی تحت عنوان «سئو» به پیشخوان وردپرس اضافه می شود که سربرگ های مختلفی دارد. سربرگ «عمومی» را کلیک کرده و قسمت «پیکربندی سریع» را انتخاب کنید تا وارد قسمت پیکربندی افزونه شوید.

این پیکربندی 12 مرحله دارد که به ترتیب عبارت اند از:

1.    صفحه «خوش آمدید»

2.    صفحه انتخاب محیط (انتخاب یکی از این دو گزینه: «سایت آماده ایندکس است» یا «سایت در دست ساخت است و نباید ایندکس شود»)

3.    صفحه انتخاب نوع نوشته (شامل بلاگ، فروشگاه آنلاین، کانال خبری، کسب و کار آنلاین کوچک، شرکت، نمونه کار و غیره)

4.    صفحه انتخاب شرکت یا شخص

5.    صفحه وارد کردن آدرس پروفایل های اجتماعی (شامل فیس بوک، توئیتر، اینستاگرام، linkedIn، MySpace و غیره)

6.    صفحه انتخاب روش مشاهده نوشته (شامل نوع «آشکار» و نوع «پنهان» برای نوشته ها، برگه ها و رسانه)

7.    صفحه انتخاب نویسندگان متعدد (گزینه «بله» یعنی سایت شما نویسنده های متعددی دارد، و گزینه «خیر» یعنی سایت شما یک نویسنده دارد)

8.    صفحه مجوز ورود اطلاعات از کنسول جستجوی گوگل (گزینه «دریافت کد تصدیق گوگل» برای دریافت کد تأیید در نظر گرفته شده است)

9.    صفحه تنظیمات عنوان سایت

10.    صفحه وارد کردن ایمیل برای دریافت خبرنامه

11.    صفحه پیشنهادهای دیگر برای ارتقاء به نسخه پولی افزونه Yoast SEO

12.    صفحه موفقیت! (به معنی اتمام موفق مراحل پیکربندی)
 

دوره جامع WordPress آموزش و دوره پیشنهادی: دوره جامع WordPress

 

بهترین افزونه وردپرس برای تجزیه و تحلیل آمار

یکی دیگر از قابلیت های افزونه وردپرس که در اختیار شما قرار داده شده است، امکان آنالیز آمار سایت است. شمارنده وردپرس و بررسی آمار بازدید در وردپرس، از جمله امکاناتی است که به شما در ارزیابی عملکرد سایت کمک می کند.

افزونه های مختلفی برای آنالیز آمار سایت در وردپرس وجود دارد و اطلاعات مختلفی از قبیل موقعیت کاربر، اطلاعات مربوط به سخت افزار و نرم افزار مورد استفاده کاربر، آدرس IP کاربر، مدت زمان ماندن کاربر در صفحات و غیره را در اختیار شما قرار می دهد.

یکی از اشکالات افزونه های آنالیز آمار، مصرف منابع هاست است. بنابراین تنها برای مواقع ضروری و در صورت استفاده از هاست قوی با منابع بالا، استفاده از این افزونه وردپرس توصیه می شود.

در صورتی که نمی خواهید از افزونه های آنالیز آمار سایت در وردپرس استفاده کنید، می توانید از ابزارهای دیگری نظیر گوگل آنالیتیکس بهره ببرید.


تجزیه و تحلیل گوگل برای وردپرس با Monsterinsights (رایگان) 

یک ابزار کاربردی و حرفه ای برای نمایش اطلاعات در وردپرس، آنالیز آمار سایت و تحلیل رفتار کاربران سایت، افزونه وردپرس Monsterinsights است. با کمک این افزونه، سایت وردپرس خود را به سرویس گوگل آنالیتیکس متصل می کنید.

بنابراین تقریباً تمامی امکاناتی که توسط ابزار گوگل آنالیتیکس ارائه می شود، به کمک این افزونه نیز قابل دسترسی است. اطلاعاتی نظیر صفحات و مطالب پربازدید، تعداد کلیک بر روی لینک ها و URL ها، تعداد دانلود فایل ها و غیره به کم این افزونه قابل نمایش است.

افزونه monsterInsights

 

دیگر قابلیت مهم افزونه وردپرس Monsterinsights این است که با افزونه ووکامرس نیز سازگار است، بنابراین امکان تجزیه و تحلیل آمار سایت های فروشگاهی نیز به کمک آن فراهم خواهد بود. می توان به صورت خلاصه، امکانات افزونه Monsterinsights را به صورت زیر بیان کرد:

•    قابلیت فعال سازی سریع و آسان

•    سازگاری با افزونه ووکامرس

•    نمایش آمار واقعی سایت

•    قابلیت دریافت اطلاعات مخاطبین سایت

•    قابلیت پیگیری لینک های تبلیغاتی و تعداد کلیک روی این لینک ها

•    امکان نمایش مدت زمانی که کاربران در سایت می مانند

•    نمایش اطلاعات کاربران شامل آدرس IP، سخت افزاری که با آن وارد سایت شده اند، کشور مبدا و غیره

•    و امکانات دیگر

 

بهترین افزونه وردپرس برای بهینه سازی عملکرد

بهینه سازی عملکرد سایت وردپرس در واقع به معنی افزایش سرعت سایت است. افزایش سرعت یعنی صفحات سایت با سرعت بیشتری لود شوند. سرعت بالا آمدن صفحات، عامل بسیار مهمی در افزایش بازدید از سایت است.

سایتی که دیر بارگذاری شود، برای کاربران خسته کننده بوده و مدت زمان کمتری را در سایت می مانند. همین فاکتور از نظر گوگل یک امتیاز منفی محسوب می شود و سایت را در رتبه پایین تری قرار می دهد. به منظور افزایش سرعت سایت وردپرس، افزونه های مختلفی ارائه شده است.

مجموعه افزونه هایی با عنوان افزونه کش وردپرس ارائه شده است که برای افزایش سرعت سایت بدون تداخل با سایر افزونه های نصب شده، بسیار مفید هستند. 

کش وردپرس در واقع فایل هایی است که به صورت موقت در حافظه کامپیوتر یا گوشی تلفن همراه ذخیره می شود. وجود کش روی سیستم و مرورگر باعث می شود که فایل های صفحات HTML به صورت موقت در پوشه کش ذخیره شوند.

ذخیره این فایل ها برای مدت محدودی صورت می گیرد. مثلاً فایل تصاویر و عکس هایی که طی مدت زمان تغییر نمی کنند، در این پوشه قرار می گیرند.

وجود کش در وردپرس باعث می شود وقتی برای بار دوم و یا بیشتر، صفحات وب را باز می کنید، نیازی به فراخوانی مجدد فایل های پوشه کش از سرور نباشد. بنابراین سرعت لود شدن صفحات وب به طرز قابل توجهی افزایش می یابد. 


افزونه w3 total cache

این افزونه وردپرس یکی از معروف ترین و پر طرفدار ترین ابزارها برای افزایش سرعت سایت است. این افزونه به صورت پیش فرض در مخزن وردپرس قرار دارد و امکان کش وردپرس را در سایت شما فراهم می کند.

امکاناتی که افزونه w3 total cache می تواند در اختیار شما قرار دهد عبارت اند از:

•    قابلیت کش دیتابیس

•    قابلیت کش Browser

•    قابلیت فشرده سازی فایل های CSS

•    قابلیت ارائه CDN وردپرس برای اتصال سایت به شبکه توزیع محتوا

•    کاهش زمان اجرای دیتابیس

•    و امکانات دیگر

با نصب این افزونه، منوی  Performanceبه پیشخوان وردپرس افزوده می شود. با کلیک روی این منو، زیرمنوی دیگری به عنوان General Settings نمایش داده می شود که امکان اعمال تنظیمات مختلف را برای افزونه w3 total cache فراهم می کند.

امکاناتی نظیر فشرده سازی فایل های قالب و افزونه، فایل های جاوا اسکریپت، قابلیت کش دیتابیس، فعال سازی CDN و غیره، همگی از این زیرمنو قابل تنظیم است.

افزونه w3total
 

بهترین افزونه وردپرس برای بکاپ

حفظ و امکان بازیابی اطلاعات سایت از اهمیت بالایی برخوردار است. اکثر هاست ها از سایت وردپرس بکاپ تهیه می کنند، اما به خاطر وجود محدودیت در قوانین بین المللی، اکثر این هاست ها نمی توانند گزینه مطمئنی باشند.

بنابراین توصیه می شود که خودتان از سایت وردپرس خود بکاپ تهیه کنید. تهیه بکاپ زمان خاصی ندارد، هر زمان که فرصت کردید می توانید از سایت خود بکاپ بگیرید.

همچنین باید از فایل ها و دیتابیس سایت بکاپ تهیه کنید. بهتر است دوره زمانی بین هر بکاپ گیری مشخص شده تا در صورت بروز مشکل، آخرین نسخه صحیح سایت موجود باشد و بتوان با مقایسه آن، منشأ بروز مشکل را شناسایی کرد. 

تهیه بکاپ در وردپرس، هم به صورت دستی و هم با نصب افزونه امکان پذیر است. قابلیت اطمینان افزونه های بکاپ، مهم است؛ به این خاطر که اگر از افزونه نامطمئن استفاده کنید، ممکن است بکاپ ناقص از سایت شما تهیه کرده و یا در زمان بازیابی دچار مشکل شود.

مثلاً در افزونه های قدیمی تر، فایل های بکاپ روی سرور ذخیره می شد. این مسئله در صورتی که سرور از دسترس خارج می شد، مشکل ساز بود. امروزه افزونه های بکاپ، فایل های تهیه شده را در فضاهایی خارج از هاست ذخیره می کنند، مانند Google Drive، تا هر زمان به آنها دسترسی داشته باشند. 


افزونه VaultPress

افزونه VaultPress یک افزونه وردپرس پولی است. این افزونه امکان اسکن امنیتی و بکاپ گیری بدون وقفه را برای شما فراهم می کند. برای نصب و استفاده از این افزونه، می بایست اشتراک تهیه کنید.

افزونه VaultPress از تمامی پست ها، کامنت ها، فایل های تصویری و عکس، تنظیمات سایت وردپرس و URL ها بکاپ تهیه کرده و اطلاعات آن را در سرور خود ذخیره می کند. امکاناتی که این افزونه در اختیار شما قرار می دهد عبارت اند از:

•    قابلیت تنظیم بکاپ گیری خودکار

•    قابلیت بکاپ گیری بدون وقفه

•    امکان بازیابی فایل های بکاپ

•    امکان مشاهده آرشیو فایل های بکاپ قبلی

•    مسدود سازی کامنت های اسپم و هرزنامه ها

•    انتقال از سرور به روشی ساده و با سرعت بالا

•    و امکانات دیگر

افزونه vaultpress
 

افزونه های وردپرس برای تغییر مسیر redirection

حذف شدن آدرس های URL قدیمی در سایت و یا تغییر در CMS، می تواند سبب غیرفعال شدن برخی از صفحات و لینک های سایت شده که روی سئوی سایت تأثیر منفی دارد.

برای حل این مشکل، ریدایرکت صفحات و لینک ها انجام می گیرد. ریدایرکت کردن به معنی هدایت یک آدرس URL از سایت به آدرسی دیگر است. ریدایرکت کردن به صورت دستی و با ویرایش فایل htaccess. هاست قابل انجام است؛ اما این کار کمی دشوار بوده و نیاز به دانش و شناخت دستورات PHP دارد. برای این کار از افزونه وردپرس استفاده می شود.

این افزونه ها به آسانی قابل استفاده بوده و همیشه در دسترس هستند. افزونه وردپرس برای تغییر مسیر یا redirection باید ویژگی های زیر را دارا باشد:

•    مسیر صفحه را به درستی هدایت کند

•    تغییر مسیر به صورت خودکار انجام نشود

•    از بروز حلقه یا LOOP در تغییر مسیر جلوگیری کند (بروز حلقه سبب کاهش سرعت سایت شده و برای سئو نیز مشکل ساز است)


افزونه تغییر مسیر (redirection)

معروف ترین افزونه وردپرس برای تغییر مسیر، افزونه redirection است. امکاناتی نظیر مدیریت ریدایرکت های 301 و پیگیری خطاهای 404 توسط این افزونه ارائه می شود. همچنین امکان تعیین شرط برای تغییر مسیر در این افزونه وجود دارد.

به این ترتیب از ریدایرکت خودکار جلوگیری خواهد شد. قابلیت های این افزونه را می توان به صورت زیر بیان کرد:

•    قابلیت ریدایرکت 301، 302، 303، 304، 307 و 308

•    دسته بندی ریدایرکت ها بر اساس شرط های تعیین شده

•    پیگیری خطاهای 404

•    تغییر مسیر شرطی بر اساس نوع مرورگر، آدرس IP، نوع صفحه، مشخصات کاربر و غیره

•    امکان ریدایرکت به صفحات تصادفی

•    قابلیت import و export کردن فایل .htaccsess هاست در افزونه

•    و امکانات دیگر

افزونه redirection

 

بهترین افزونه سازنده فرم در وردپرس

فرم ها در سایت وردپرس، درگاه ارتباطی شما با کاربران است. وجود فرم در سایت سبب جلب اعتماد کاربران می شود.

فرم هایی از قبیل فرم تماس با ما، دریافت ایمیل کاربر برای عضویت در خبرنامه، فرم ارائه نظرات و پیشنهادات، همگی از جمله فرم هایی هستند که اعتبار سایت وردپرس شما را افزایش می دهند.

امکاناتی که افزونه های ساخت فرم در اختیار شما قرار می دهند عبارت اند از:

•    امکان ارتباط با بازدیدکنندگان سایت

•    ارتباط با کاربر بدون نیاز به نمایش آدرس ایمیل و یا شماره تماس

•    صرفه جویی در زمان با طراحی یک فرم کامل که همه مشخصات لازم کاربر را دارا باشد

•    امکانات متعدد برای طراحی سفارشی فرم با تنظیمات دلخواه

•    قابلیت های مسدود سازی اسپم. یعنی استفاده از امکانات کد کپچای تصویری و عددی برای جلوگیری از ارسال هرزنامه و اسپم

در ادامه یکی از پرطرفدارترین افزونه های ساختن فرم در وردپرس معرفی خواهد شد.


افزونه Gravity Forms

افزونه Gravity Forms یک نمونه افزونه وردپرس برای ساخت فرم است. از نظر کاربران حرفه ای و با سابقه وردپرس، این افزونه بهترین افزونه برای ساختن فرم در وردپرس است.

البته این افزونه رایگان نیست و می بایست هزینه ای را به صورت سالیانه بسته به پلن خریداری شده، به سایت سازنده آن پرداخت کنید. معمولاً این افزونه برای کاربران حرفه ای قابل استفاده است و اگر فردی مبتدی هستید، از همه امکانات افزونه نمی توانید به صورت مفید بهره ببرید.

افزونه gravity-form

 

برخی از ویژگی های افزونه Gravity Forms عبارت اند از:

•    تنوع انواع فیلد برای درج در فرم سایت

•    قابلیت درگ کردن فیلدها

•    قابلیت های ضد اسپم و هرزنامه نظیر کپچا، Google reCaptcha و غیره

•    عدم وجود محدودیت در تعداد فرم های ایجاد شده و اطلاعات کاربران

•    تنظیمات نمایش فرم برای گوشی های موبایل و تبلت

•    امکان ذخیره فرم توسط کاربر و تکمیل و ارسال آن در زمانی دیگر

•    قابلیت ساخت انواع فرم ثبت نام، نظرات و پیشنهادات، مسابقه، تماس با ما و غیره

•    و امکانات دیگر

 

بهترین افزونه وردپرس برای ثبت نام کاربر

سایت هایی که برای عملیات مختلف نظیر فروش فایل، فروش محصول، استفاده از خدمات سایت و غیره، به ثبت نام و ورود کاربر نیاز دارند، بخشی برای ثبت نام کاربران خواهند داشت.

برای این منظور، افزونه وردپرس رایگان و پولی با تنوع زیاد موجود می باشد که امکان ساخت فرم ثبت نام را در کمترین زمان ممکن با امکانات زیاد، فراهم می آورد. صفحه عضویت در سایت وردپرس می بایست از ظاهری جذاب، فیلدهای کافی و در عین حال ساده و امنیت بالا برای جلوگیری از فاش شدن اطلاعات کاربر برخوردار باشند.

به این منظور، افزونه های متنوعی طراحی شده است که در این بخش، به معرفی یک افزونه وردپرس محبوب برای ساخت فرم ثبت نام خواهیم پرداخت.


افزونه Ultimate Membership Pro

این افزونه، یک افزونه وردپرس شناخته شده و محبوب در زمینه ساخت فرم عضویت ویژه است. به کمک این افزونه قادر خواهید بود پلن های عضویت و اشتراک ویژه (VIP) را برای سایت خود تعریف کنید.

در سایت های ارائه محصولات دیجیتالی، شامل فایل های آموزشی، محتوای فروشی، لینک های دانلود و غیره، معمولاً یک سری محتوا برای کاربران ویژه در نظر گرفته شده است که با عضویت در پلن های ویژه و پرداخت حق اشتراک، قادر هستند از امکانات ویژه سایت استفاده کرده و به فایل ها و محتوای اختصاصی سایت دسترسی پیدا کنند.

این پرداخت حق اشتراک می تواند تنها برای یک بار و یا به صورت دوره ای، مثلاً ماهیانه صورت گیرد. با کمک افزونه Ultimate Membership Pro، امکان ساخت فرم عضویت ویژه برای شما فراهم خواهد شد.

افزونه ultimatemembership

 

به این ترتیب می توانید برگه ها، فایل ها، لینک های URL، محصولات آموزشی و هر محتوایی را در سایت خود، محدود به کاربران ویژه کنید. برخی از ویژگی های این افزونه عبارت اند از:

•    پشتیبانی از درگاه پرداخت بانکی

•    قابلیت تعیین سطح اشتراک پولی یا رایگان

•    محدود کردن محتوا، فایل و یا لینک دانلود به پرداخت حق اشتراک

•    تعریف نامحدود پلن های ویژه عضویت

•    قالب های آماده جذاب برای ورود و عضویت

•    سازگاری با افزونه ووکامرس

•    ایجاد قابلیت ورود و عضویت به کمک حساب های کاربری سایر شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک

•    ثبت نام نامحدود کاربران 

•    و امکانات دیگر

 

بهترین افزونه وردپرس برای ایمیل و خبرنامه

عضویت در خبرنامه، امکان ارسال اخبار و محتوا را به صورت مستقیم به آدرس ایمیل کاربران فراهم می کند.

با عضویت در خبرنامه، می توانید کاربران سایت خود را برای همیشه حفظ کنید به این خاطر که اکثر بازدیدکنندگان، ممکن است پس از خروج از سایت شما دیگر به آن بازنگردند. اما با ایجاد فیلد وارد کردن ایمیل برای دریافت خبرنامه، حتی پس از خروج کاربر از سایت نیز می توانید با او ارتباط برقرار کرده و کاربر را دوباره به سایت خود برگردانید.

افزونه وردپرس برای ایمیل و خبرنامه، یکی از امکانات ویژه وردپرس است که امکان ساخت و مدیریت بخش خبرنامه را به شما خواهد داد. 


افزونه YITH WooCommerce Mailchimp

این افزونه وردپرس، یکی از افزونه های کاربردی ووکامرس است که به کمک آن می توانید فروشگاه ووکامرس خود را در وردپرس، به سرویس ایمیل Mailchimp ارتباط دهید. این افزونه امکان ارسال ایمیل تبلیغاتی را برای کاربران به منظور معرفی محصولات مختلف سایت، فراهم می کند.

افزونه YITH WooCommerce Mailchimp در واقع نسخه خاصی از افزونه محبوب Mailchimp است که امکانات این افزونه را برای سایت های فروشگاهی ووکامرس فراهم می کند.

افزونه Mailchimp امکاناتی نظیر فرم نظرات، فرم ثبت نام، فرم های اشتراک، صفحات ورود و فرم های ایمیل و خبرنامه را در اختیار شما قرار می دهد.

افزونه ck/yithmailchimp

 

وجود این امکانات در سایت های فروشگاهی ووکامرس که به لطف افزونه YITH WooCommerce Mailchimp ممکن شده است، قابلیت تبلیغات و معرفی محصولات سایت را به صورت ایمیل و خبرنامه برای کاربران فراهم کرده است.

برخی از ویژگی های این افزونه عبارت است از:

•    ارتباط با افزونه وردپرس Mailchimp

•    امکان عضویت کاربران در خبرنامه از هر بخشی از سایت

•    قابلیت مدیریت و دسته بندی کاربران

•    امکان ویرایش و سفارشی سازی فرم های عضویت در خبرنامه

•    امکان تهیه لیست اعضای خبرنامه

•    قابلیت تبلیغات گروهی

•    و امکانات دیگر

 

بهترین افزونه وردپرس برای تجارت الکترونیکی

وردپرس یک ابزار کارآمد و یک سیستم مدیریت محتوای محبوب برای طراحی و مدیریت سایت است. امروزه سایت های اینترنتی به عنوان یکی از راه های شناخته شده کسب درآمد هستند و انواع کسب و کارهای اینترنتی در بستر این سایت ها در حال انجام است.

وردپرس نیز به دلیل سادگی و محبوبیت، جایگاه ویژه ای در کسب و کارهای الکترونیکی ایفا می کند. برای راه اندازی یک سایت وردپرس تجاری، قالب اختصاصی مورد نیاز است که همه ویژگی های کسب و کار الکترونیکی را دارا باشد.

امکاناتی چون امکان خرید آنلاین محصولات، مشاهده مشخصات محصول، قیمت محصول، سبد خرید، پرداخت از طریق درگاه های بانکی، پرداخت از طریق کیف پول و یا کارت های اعتباری، ثبت سفارش، تعیین نوع پرداخت شامل پرداخت اینترنتی و یا پرداخت در موقع تحویل کالا و غیره، همگی جزو ویژگی های یک سایت تجارت الکترونیکی است.

برای سادگی، نمونه هایی از افزونه وردپرس برای طراحی سایت های تجاری ارائه شده است که معروف ترین آنها، افزونه ووکامرس می باشد. 


افزونه ووکامرس – WooCommerce

ووکامرس یک افزونه وردپرس رایگان است که به کمک آن می توانید فروشگاه اینترنتی را در وردپرس راه اندازی کنید. امکانات افزونه ووکامرس را می توان به صورت زیر بیان کرد:

•    قابلیت فروش انواع محصولات فیزیکی و دیجیتالی

•    دسته بندی محصولات به صورت دلخواه

•    لیبل گذاری برای محصولات در هر دسته بندی

•    امکان تعیین قیمت فروش و یا اعمال تخفیف

•    قابلیت معرفی محصول به روش های مختلف متنی، صوتی، عکس و فایل ویدئویی

•    امکان هدایت به لینک محصولات در سایت هایی مانند یوتیوب

•    قابلیت استفاده از درگاه های پرداخت بانکی

•    امکان محاسبه هزینه ارسال محصول بر اساس وزن آن

•    امکان تعریف سبد خرید

•    و امکانات دیگر

افزونه woocommerce

 

بهترین افزونه های رسانه های اجتماعی در وردپرس

استفاده از افزونه وردپرس برای ارتباط با رسانه های اجتماعی، آمار بازدید سایت شما را افزایش خواهد داد. با افزایش آمار بازدید، رتبه سایت نیز در گوگل بالاتر خواهد رفت.

استفاده از افزونه ای که کمترین تأثیر را روی سرعت سایت داشته باشد، یک مزیت مهم افزونه وردپرس است. افزونه های رسانه های اجتماعی، امکان ایجاد ارتباط با رسانه های مختلف اجتماعی را با افزودن آیکون آنها به سایت فراهم می کند.

این آیکون ها می توانند در نوار کناری، footer، انتهای مقاله و هر جای دیگری از سایت قرار گیرند. 

یک افزونه وردپرس ساده و کارآمد برای ایجاد ارتباط با رسانه های اجتماعی، افزونه Social Icons است که در ادامه به معرفی آن می پردازیم.


افزونه Social Icons (رایگان)

این افزونه وردپرس، در عین سادگی، روی عملکرد سایت نیز تأثیر کمی دارد و آیکون های رسانه های اجتماعی مختلف را در یک ابزارک در نوار کناری سایت اضافه می کند.

شبکه های اجتماعی متعددی نظیر یوتیوب، اینستاگرام، فیس بوک، توئیتر، LinkedIn، Pinterest و غیره به کمک این افزونه قابل اضافه کردن هستند. این افزونه در دو نسخه رایگان و پرمیوم ارائه شده است که نسخه رایگان آن، ویژگی های زیر را ارائه می دهد:

•    قابلیت متحرک سازی آیکون های شبکه های اجتماعی

•    قابلیت شمارش ورود به شبکه های اجتماعی از طریق شمارنده

•    قابلیت نمایش آیکون های شبکه های اجتماعی در صفحه pop-up 

•    تنوع طراحی های مختلف آیکون شبکه های اجتماعی

•    قابلیت Sticky یا شناور سازی نوار کناری آیکون شبکه های اجتماعی

•    قابلیت نمایش آیکون رسانه های اجتماعی در زیر هر پست

•    و امکانات دیگر

افزونه socialicons

 

بهترین افزونه های صفحه ساز وردپرس

جذابیت صفحات سایت وردپرس، طراحی مناسب هر صفحه و لینک های داخلی، استفاده از ابزارهای چند رسانه ای برای جذاب تر ساختن محتوای سایت، سادگی صفحات و اجتناب از مطالب تکراری، همگی معیارهای طراحی یک سایت وردپرس پربازدید و محبوب هستند.

از آنجایی که اجرای این آیتم ها بعضاً به دانش کدنویسی وب نیاز دارد و به راحتی قابل پیاده سازی نیست، وردپرس روشی جایگزین را پیشنهاد کرده است.

استفاده از افزونه وردپرس برای طراحی هر چه جذاب تر سایت، به دانش خاصی برای برنامه نویسی وب نیاز ندارد و در عین حال، امکانات زیادی را در اختیار طراحان قرار می دهد.

افزونه های صفحه ساز، امکانت فوق العاده ای را با یک سری ابزارهای ساده به شما می دهد، امکاناتی نظیر تغییر رنگ پس زمینه، فونت نوشته ها، چیدمان متن، جایگذاری تصاویر و تعیین ابعاد آن و نیز ساخت header و footer سایت.

بهترین افزونه وردپرس برای ساخت صفحات سایت، با اختلاف زیاد نیست به سایر رقبا، المنتور است که در ادامه به معرفی آن می پردازیم.

 

افزونه المنتور – Elementor

به عقیده اکثریت کاربران وردپرس، المنتور قوی ترین و محبوب ترین افزونه وردپرس برای ساخت صفحات است.

این افزونه صفحه ساز، بسیار کاربرپسند بوده و امکانات فوق العاده پیشرفته ای را برای طراحی سایت و صفحات آن در اختیار شما قرار می دهد. دو نسخه رایگان و پولی از افزونه المنتور معرفی شده است که نسخه رایگان آن در مخزن وردپرس به صورت پیش فرض موجود است.

افزونه elementor

 

سرعت بالا در ایجاد تغییرات در صفحات سایت، قابلیت Drag and Drop برای افزودن ویجت ها و امکانات گرافیکی جذاب، همگی در این افزونه وجود دارد. برخی از ویژگی های کاربردی افزونه المنتور به شرح زیر است:

•    سرعت بالا در ایجاد تغییرات

•    قابلیت های متنوع Add on 

•    امکانات گرافیکی متنوع

•    امکان افزودن کدهای CSS

•    دارای صدها بلوک آماده برای استفاده به صورت رایگان

•    قابلیت خودتنظیمی برای گوشی های تلفن همراه و تبلت

•    قابلیت Drag and Drop ویجت های موجود برای طراحی صفحه

•    سازگار با افزونه های چند زبانه کردن سایت یا WPML

•    و امکانات دیگر