5 روش که به شما کمک میکنه طراح سایت به روزی به حساب بیاید !

5 روش که به شما کمک میکنه طراح سایت به روزی به حساب بیاید !
آکادمی آی تی
آکادمی آی تی
dots

5 روش که به شما کمک میکنه طراح سایت به روزی به حساب بیاید !

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه

طراحی وب سایت هم مثل مد میمونه و هر از چند گاهی سر و کله روش های جدیدی توی طراحی سایت پیدا میشه که به سرعت به یک روند و شیوه طراحی در بین طراحان وب سایت تبدیل میشه

دپارتمان ‌ها: آموزش طراحی سایت
1398/08/02
2,081 بازدید

اگه دوست دارید همیشه طراح سایت حرفه ای به حساب بیاید خوندن این مقاله رو به شما پیشنهاد میکنم .

طراح سایت بروز

 

استفاده از همه چیزهای جدید در کنار هم نمیتونه مفید باشه

یکی از چیزهایی که توی طرح های طراحان آماتور به شدت دیده میشه اینه که اصطلاحا شورش رو در میارن مثلا توی طراحی فلت و استفاده از تصاویر و آیکون های فلت خیلی زیاده روی میکنن و شما هرجای سایتشون رو که میبینید با رنگها و یا آیکون ها و فونت آیکون های فلت پر شده و کاملا شلوغ به نظر میرسه و مثلا اگر طراحی بنر ها رو یاد بگیرن که دیگه واقعا خدا رحم کنه همه سایت حتی فوتر رو هم با بنر های مختلف پر میکنن و میخوان خیلی نشون بدن که این کار رو بلد هستند و کاملا به روز هستند ! البته این مسیر رو هم همه رفتن حتی طراحان سایت های خیلی حرفه ای هم در ابتدای کارهاشون معمولا طرحای شلوغی رو زدن که الان اصلا اون ها رو دوست ندارن. باید سعی کنید در استفاده از هر چیزی تعادل رو برقرار کنید و طرح هایی ساده و شیک بزنید و به میزان لازم از فضا های سفید و المن های خنثی و .. در کنار سایر موارد استفاده کنید.

 

زمانی رو صرف به روز رسانی خودتون بکنید

شاید شما هم  همین حالا دارید به این فکر میکنید که دیگه وقتشه زمانی رو بزارید و خوتون رو به روز کنید شاید واقعا لازم نباشه زبان یا نرم افزار جدیدی رو یاد بگیرید بلکه فقط لازم باشه یه مقداری روش خودتون رو به روز تر کنید ،برای این هم لازمه شما به سراغ وب سایت هایی برید که یا توی زمینه کاری خودشون موفق هستند و یا یه طرح حرفه ای و زیبا دارن که هر کسی رو جذب میکنه و یا برید به سراغ وب سایت های مطرحی مثل theme forest یا template monsters و قالب های پر فروش و یا وب سایت هایی که امتیاز های بالایی دارند رو ببینید .
یه کاغذ و قلم داشته باشید و با خودتون رو راست باشید و بنویسید از چه چیزی در این وب سایت ها خوشتون میاد و دوست دارید توی وب سایت خودتون از اونها استفاده کنید .
اصلا نگران نباشید یک طراح سایت حرفه ای همیشه از کارهای خوب الهام میگیره و سعی میکنه توی قدم اول اونها رو پیاده سازی کنه و به مرور زمان همین کار باعث میشه در طراحی سایت خیلی پیشرفت بکنه . اگر تصاویر و یا افکت ها و آیکون ها شما رو جذب کردند اسلا ناراحت نباشید اونها رو توی قالب وب سایت هایی که طراحی میکنید استفاده کنید تا وب سایت های شما هم جذاب و جذابتر بشه .

 

مواردی که مهم هستند رو بیشتر توی چشم قرار بدید 

مشخصا شما وب سایت ها رو با هدف خاصی طراحی می کنید مثلا یک وب سایت با هدف جذب مخاطب به وجود میاد و یک وب سایت برای معرفی یک نوع خدمات و یا فروش محصولات، یکی از کارهای مهم اینه که هر کسی وارد سایت شما میشه در همون ابتدا متوجه هدف اصلی وب سایت بشه و لازم نباشه کلی بگرده تا بتونه هدف وب سایت شما رو بفهمه.
یکی از کارهایی که طراحان سایت به روز باید بتونن اونو به خوبی انجام بدن طراحی لندینگ پیج های درست و کار بردی هست تا به محض ورود کاربر به سایت متوجه هدف اصلی سایت بشه، شما توی طراحی لندینگ پیج ها از نوشته های زیاد کاملا صرف نظر میکنید چرا که کاربرانی که به تازگی وارد وب سایت شما میشن حوصله خوندن متن های طولانی رو ندارن و بیشتر به دنبال تیتر ها و یا تصاویر بزرگ میگردند تا ببینن آیا خدمات وب سایت شما به درد اون ها میخوره؟ بعدا تصمیم میگیرن که آیا توی وب سایت شما بمونن و متون رو مطالعه بکنن یا نه! به مثال پایین نگاه کنید.

 

اهمیت تصاویر در سایت

 

نوشته های سایت خودتون رو برای خوندن راحت کنید

یک یا ز اصلی ترین بخش های هر سایتی نوشته های اون هست، در اصل نوشته ها جایی هستند که شما به سوال های پرسیده نشده و مطالبی که خواننده ها به دنبال اون هستن جواب میدید، حالا اگر این متن هایی که شما نوشتید خوانا نباشند خوب قطعا کاری که کاربر سایت انجام میده اینه که وب سایت شما رو میبنده و به سراغ گوگل میره تا جواب سوال خوش رو توی وب سایت دیگه ای پیدا کنه. حالا چطور متن وب سایت رو جذاب و خوانا تر کنیم؟

 

استفاده صحیح از نوع قلم یا همون فونت وب سایت:

یکی از مهمترین کارهای طراحان وب سایت اینه که فونت جذابی برای وب سایت خودش انتخاب کنه تا همین کار باعث بشه نوشته های وب سایت خوانا تر به نظر برسه ، استفاده از فونت هایی مثل ایران سنس یا یکان میتونه به شما کمک کنه که خیالتون از خوانا بودن فونت وب سایتتون راحت بشه . 

 

استفاده از سایز صحیح و خوانا برای فونت ها

یکی دیگه از مواردی که باعث میشه وب سایت شما جذابتر به نظر برسه استفاده از سایز مناسب برای نوشته هاتون هست ، سعی کنید از نوشته های خیلی ریز توی وب سایت استفاده نکنید ، این کار در ابتدا شاید نسبتا وب سایت شما رو جذاب بکنه اما در نهایت به خوانا بودن وب سایت شما هیچ کمکی نمیکنه و کار بر رو از مطالعه نوشته های شما خسته میکنه .

 

استفاده از رنگ های مناسب

شما باید برای نوشته هاتون از رنگ های مناسبی استفاده کنید تا به خوانا بودت اونها کمک کنه برای این کار هم میتونید از ابزار هایی مثل  سایت www.materialpalette.com استفاده کنید تا با پیشنهاد مناسب رنگ ها به خوانایی بیشتر وب سایت شما کمک کنه.

 

روی ورژن موبایل وب سایت تمرکز بیشتری داشته باشید

یکی از اشتباهاتی که اکثر طراحان سایت اونو انجام میدن اینه که 99% تمرکز خودشون رو روی طراحی سایت در ورژن دسکتاپ میزارن و وقت مناسبی رو صرف پیاده سازی ورژن موبایل وب سایتشون نمیکنن با توجه به اینکه میدوون عده بسیار زیادی وب سایت ها رو با موبایل میبینند !

به شما پیشنهاد میکنم که  بازم به سراغ وب سایت های theme forest یا template monsters برید و نمونه های موبایل وب سایت های مختلف رو ببینید و ازشون الهام بگیرید ، با یه کمی بررسی شاید در مورد بعضی از وب سایت ها به این نتیجه برسید که بیش از 70 یا 80 % کاربران وب سایت ورژن موبایل سایت رو خواهند دید ، توی این موارد حتی توصیه میکنم اول ورژن موبایل رو طراحی کنید تا اینکه بهترین نتیجه رو بتونید از سایت بگیرید.