چهار گام مهم در چک لیست مهم سئو!

چهار گام مهم در چک لیست مهم سئو!
آکادمی آی تی
آکادمی آی تی
dots

چهار گام مهم در چک لیست مهم سئو!

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه

فرایند بهینه سازی فرایند چند مرحله ای است و نیازمند نگهداری و تست مستمر است. با رعایت قوانین سئو صفحات وب سایت شما در بالای موتورهای جستجو به نمایش در می آید.

دپارتمان ‌ها: آموزش دیجیتال مارکتینگ
1398/08/02
3,182 بازدید

Jon Rognerud متخصص آموزش سئو و بازاریابی آنلاین، در کتاب خود با عنوان "راهنمای نهایی برای بهینه سازی وب سایت شما" آموزش می دهد که شما چگونه می توانید وب سایتی با کارایی بالا ایجاد کرده و بالاترین رتبه بندی را در تمام موتورهای جستجو بدست آورید. در بخشی از این کتاب (که ما در اینجا به طور خاص به این بخش می پردازیم)، نویسنده استراتژی وسیعی را برای بهینه سازی موفقیت آمیز وب سایت شما ارائه می دهد. هدف از بهینه سازی برای موتورهای جستجو این است که ربات های موتورهای جستجو، نه تنها وب سایت شما و صفحات آن را بیابند بلکه به طور خاص صفحات وب سایت شما را نیز رتبه بندی نمایند، بنابراین این صفحات در بالای نتایج موتورهای جستجو، به نمایش در می آیند. در آموزش سئو فرایند بهینه سازی، فرایندی نیست که تنها یک مرتبه انجام شود، و این فرایند نیازمند مراقبت و نگهداری، تنظیم  و تست و نظارت مستمر می باشد. در ادامه به عنوان گام هایی در آموزش سئو یک فرآیند وسیع چهار مرحله ای برای استراتژی بهینه سازی برای موتورهای جستجو، ارائه شده است. از این فرآیند در بالاترین سطح چک لیست های خود استفاده نمایید.

سئو

 

گام 1: تجزیه و تحلیلِ کسب و کار بازارِ هدف

گام اول چک لیست مهم سئو شامل مراحل زیر می باشد:

  • تحلیل وبسایت
  • تحلیل رقابتی
  • تعیین نخستین کلمه کلیدی

 

تحلیل وب سایت:

 تحلیل مجموعه های متا یا کلمات کلیدی، تحلیل کدها و متون قابل مشاهده، بدین منظور که تعیین شود موقعیت شما برای جستجو توسط موتورهای جستجو، تا چه اندازه خوب است. برای مثال، شما در یک صفحه، در مقایسه با متن، چه مقدار کد دارید؟
 

تحلیل رقابتی:

بررسی محتوای کلمات کلیدی و بررسی رتبه بندی موتورهای ارائه شده برای وب سایت های در حال رقابت، بدین منظور که استراتژی مؤثر هر موتور جستجو، تعیین شود. برای شروع این فرایند، از پنج نتیجه ی برتر موجود در لیست جستجوی گوگل استفاده نمایید. در صورت نیاز به توسعه، می توانید از ابزارهایی همچون Semrush.com و Keywordspy.com نیز استفاده نمایید.
 

تعیین نخستین کلمه کلیدی:

ایجاد یک لیست اولویت بندی شده از اصطلاحات مرتبط با پایگاه مشتری های شما و اصطلاحات مرتبط با بخش هایی از بازار، که مورد جستجو واقع شده اند.
 

 اینگونه شروع نمایید:

چه چیزی را می بایست در یک موتور جستجو تایپ نمود تا وب سایت یا صفحه ی تجاری شما پیدا شود؟ این سؤالی است که شما باید از مشتریان خود بپرسید! 

 

گام 2: تحقیق و توسعه ی کلمات کلیدی

در گام دوم چک لیست مهم سئو مراحل زیر را در پیش دارید:

  • تحلیل کلمات کلیدی
  • ارزیابی رتبه بندی پایه
  • اهداف و مقاصد

 

 تحلیل کلمات کلیدی:

در بحث آموزش سئو گفته شده است، برای انتخاب کلمات کلیدی، یک لیست هدفمند از کلمات و عبارات کلیدی موردنظر خود، تهیه نمایید. لیست های رقابتی و دیگر منابع صنعتی مربوطه را مرور نمایید. برای تعیین تعداد دلخواه پرس و جوهای اخیر موتورهای جستجو و برای تعیین اینکه چه تعداد وب سایت با جستجوی هر کلمه کلیدی به رقابت میپردازند، از لیست اولی خود استفاده نمایید. عبارات و کلمات کلیدی منحصر بفرد و حتی غلط های املایی را اولویت بندی نمایید (اگر کاربران جستجوگر، معمولا کلمه هایی را از نظر املایی اشتباه تایپ می کنند، شما باید آن کلمه را شناسایی کرده و در لیست خود از آن استفاده نمایید). لطفا توجه داشته باشید که گوگل سعی دارد تا در هنگام جستجو، اصطلاحات اشتباه را تصحیح نماید، بنابراین در هنگام استفاده از این موتور جستجو، به این نکته دقت نمایید.
 

 ارزیابی رتبه بندی پایه:

شما باید بفهمید که در حال حاضر کجا قرار دارید تا به طور دقیق رتبه بندی آینده خود را ارزیابی کنید. یک صفحه گسترده اکسل را برای شروع این فرآیند نگهداری کنید. برای شروع به صورت هفتگی بررسی کنید. برای راحتی کار، هر 30 تا 45 روز بررسی کنید. باید برای پیشرفت‌هایی در ترافیک وب‌سایت، شاخص کلیدی پیشرفت برای کلمات کلیدی‌تان، تعیین کنید. برخی بهینه کنندگان خواهند گفت که رتبه بندی‌ها مرده‌اند. بله، ترافیک و تبدیلات اهمیت بیشتری دارند، اما در آموزش سئو ما از رتبه بندی به عنوان شاخص استفاده می‌کنیم.
 

اهداف و مقاصد: 

در فرایند آموزش بهینه سازی سایت گفته شده است باید به طور واضح اهداف‌تان را از قبل تعریف کنید. با این کار می‌توانید به درستی ROI خود را از برنامه‌هایی که پیاده می‌کنید اندازه گیری کنید. خیلی ساده شروع کنید، اما این مرحله را نادیده نگیرید. به عنوان مثال ممکن است تصمیم به افزایش ترافیک وب‌سایت از پایه 100 بازدید به 200 بازدید در طول 30 روز بعدی بگیرید. یا ممکن است بخواهید نرخ تبدیل کنونی خود را از یک درصد در یک بازه زمانی خاص به دو درصد بهبود بخشید. ممکن است با اعداد مجموع، سطح بالا شروع کنید، اما باید به صفحات خاصی که می‎توانند محصولات، خدمات، و فروش کسب و کار را بهبود بخشند تمرین کنید.

اهداف و مقاصد

 

گام3: بهینه سازی محتوا و ارسال مقاله 

در گام سوم چک لیست مهم سئو مراحل زیر را بررسی کنید:

  • ایجاد عناوین صفحه
  • ایجاد متا تگ
  • قرار دادن عبارات جستجوی استراتژیک
  • نقشه‌های جدید سایت برای گوگل و Bing را توسعه دهید.
  • وب سایت را در دایرکتوری‌‌ها (استفاده محدود) ثبت کنید.

 

 عناوین صفحه را ایجاد کنید.

عنوان‌های مبتنی بر کلمات کلیدی به ایجاد موضوع و جهت‌دهی صفحه به کلمات کلیدی شما کمک می‌کنند. 
 

 متا تگ ایجاد کنید.

تگ های متا دیسکریپشن می‌توانند بر روی کلیک‌ها تاثیرگذار باشند، اما به طور مستقیم برای رتبه بندی‌ها استفاده نمی‌شوند (گوگل دیگر از تگ کلمات کلیدی استفاده نمی‌کند).
 

 

 

عبارات جستجوی استراتژیک در صفحات قرار دهید.

کلمات کلیدی انتخاب شده را در کد منبع وب‌سایت خود و محتوای موجود در صفحات تعیین شده را یکپارچه سازی کنید. از استفاده از دستورالعمل پیشنهادی از یک تا سه عبارت/ کلمات کلیدی در هر صفحه محتوا اطمینان یافته و برای تکمیل لیست صفحات بیشتری اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که کلمات مرتبط به عنوان یک ارتباط طبیعی از کلمات کلیدی‌تان استفاده می‌شوند. این کار به موتورهای جستجو در تعیین اینکه کدام صفحه دریاره چه موضوعی است کمک می‌کند. در آموزش سئو تاکید شده است داشتن یک رویکرد طبیعی برای این کار بهتر است. در گذشته، 100 تا 300 کلمه در هر صفحه توصیه می‌شد. اما بسیاری از تست‌های جدید نشان می‌دهند که صفحات با 800 تا 2000 کلمه می‌توانند نسبت به قبلی‌ها بهتر باشند. در پایان، کاربران، بازار، محتوا و لینک‌ها محبوبیت و رتبه بندی را تعیین می‌کنند. 

 

نقشه‌های جدید سایت برای گوگل و Bing را توسعه دهید.

برای موتورهای جستجو کار ایندکس صفحات سایت خود را را ساده‌تر کنید. نسخه‌های XML و HTML ایجاد کنید. ایجاد یک نسخه HTML گام اول است. نقشه‌های سایت XML  به راحتی می‌توانند از طریق ابزارهای وب مستر گوگل و Bing ثبت شوند. 

 

وب سایت را در دایرکتوری‌‌ها (استفاده محدود) ثبت کنید.

بازاریابان جستجوی حرفه ای URL را به موتورهای جستجوی اصلی ارائه نمی‌دهند، اما انجام چنین کاری امکان پذیر است. یک روش سریع تر و بهتر، گرفتن بک لینک‌ها برای سایت خود به طور طبیعی است. بک لینک‌ها سایت شما را به موتورهای جستجو می‌دهند تا ایندکس شوند. با این حال، باید URL تان را در دایرکتوری‌هایی مثل یاهو (با پرداخت پول)، Business.com (با پرداخت پول) و DMOZ (رایگان) ثبت کنید. برخی ممکن است استفاده از اسکریپت‌های Adsene (google.com/adsense) در یک سایت جدید برای دریافت ربات رسانه‌ای گوگل برای بازدید را انتخاب کنند. این کار به احتمال زیاد باعث سرعت بیشتر ایندکس صفحات‌تان می شود. 

 

گام4: اندازه گیری و تست مستمر

در گام چهارم چک لیست مهم سئو نیز مراحل زیر وجود دارد:

  • تست و اندازه گیری
  • نگهداری

 

تست و اندازه گیری

در کتاب های آموزش سئو گفته شده است ترافیک وب و رتبه بندی‌های موتور جستجو را برای تعیین کارآمدی برنامه‌هایی که شما پیاده کرده‌اید را تجزیه و تحلیل کنید، از جمله ارزیابی کارایی کلمات کلیدی منحصربه فرد. نتایج تغییرات را تست کرده، و پیگیری تغییرات را در یک صفحه اکسل یا هر چیزی که با آن راحت هستید، حفظ کنید. 

 

 نگهداری

اضافه کردن و اصلاح پیوسته کلمات کلیدی و محتوای وب‌سایت برای بهبود پیوسته رتبه بندی‌های موتور جستجو لازم است بنابراین مسیر رشد از حرکت باز نمی‌ایستد و با عدم توجه دائم و پیوسته، کاهش نمی‌یابد. شما همچنین باید استراتژی لینک سازی خود را بررسی کرده و اطمینان حاصل کنید که لینک‌های ورودی و خروجی‌تان به کسب و کارتان مرتبط است. یک وبلاگ می‌تواند به شما ساختار لازم و سهولت محتوایی که نیاز دارید را ارائه دهد. شرکت ارائه دهنده‌ هاست شما می‌تواند به طور معمول با راه اندازی/ نصب یک وبلاگ به شما کمک کند.